STORSLAGENT: HamKam-publikummet kommer til en helt ny verden når 1. byggetrinn av Nye Briskeby tas i bruk 10. august. Tribunene er funksjonelle og man både sitter godt og ser godt.Foto: Freddie Øvergaard

Kjøp bilde

– Alle vil til Briskeby

1. byggetrinn av Briskeby Arena skal stå ferdig og innvies i forbindelse med seriekampen mot Vålerenga den 10. august.

VIP-er I KØ: Tore Løvås skal selge inn 600 VIP-pakker på den nye tribunen. Hittil har han solgt over 400 seter, og han har god tro på at setene blir utsolgte.

Kjøp bilde

HamKam kan ønske velkommen til store bruddstykker av det som til slutt blir et av nasjonens flotteste og mest moderne fotballanlegg.

Tribunene mot Fredvang i vest og Vangsveien er klare. Dessuten skal garderobeanlegget ferdigstilles i likhet med VIP-lokalitetene og den nye pressetribunen.

– Dette blir Hamar nye storstue i tillegg til Norges råeste VIP-konsept, sier Tore Løvås, kommersiell direktør i HamKam.

Han står ansvarlig for salget av de 600 VIP-plassene:

– Godt over 400 seter er solgt som pakker fra en til om lag 25 til våre 160 samarbeidspartnere, og salget går strykende. Næringslivet slutter også opp om oss og vi føler at alle vil til Briskeby Arena, sier Løvås.

– Et eventyr er i ferd med å bli til virkelighet i Hamar og dette blir en helt ny verden for oss, sier den stolte direktøren.

6000 sitteplasser ble benyttet i kampen mot Lillestrøm. Mot Vålerenga er kapasiteten økt til 7500. Da får også spillere og dommerne sine nye garderober i kjelleren på tribunen mot Fredvang. På samme plan er det også parkeringsplasser for leietakere i bygget, i tillegg til et treningssenter.

Åtte store VIP bokser og en representasjonsloge er plassert i 1. etasje i tillegg til HamKams kontorlokaliteter og ulike foretak innenfor næringslivet.

2. etasje er avsatt til VIP-ene som har sine 600 tribuneseter og sine 600 plasser innendørs. Det store lokalet innendørs kan deles inn og tilpasses kurs, selskaper og sammenkomster etter behov. Med et håndgrep blir dette Hamars største festlokal.

På toppen er det avsatt plasser for pressen og ulike media med egne bokser for speakertjenesten, radio og TV. To storskjermer på 40 kvadratmeter skal gjøre det lettere for publikum. Rundt banen vil 180 meter digitale boards presentere ulike reklamebudskap. Om et par år skal alt være i orden og hittil er det brukt om lag 160 av drøye 400 millioner kroner.


 

På forsiden nå