Dialogen har fortsatt de siste dagene, men uten at det er blitt noen enighet. Det opplyser TV 2 i en e-post til NTB.
– Vi er fortvilet over situasjonen. Vi skulle veldig gjerne ha signert en ny avtale før jul så seerne kunne fått tilbake våre kanaler. Seerne har ikke noe skyld i dette. Samtidig taper vi store summer hver eneste dag. Så det må ikke herske noen tvil om at TV 2 virkelig ønsker å komme fram til en løsning, sier kommunikasjonsdirektør Sarah C.J. Willand i TV 2.
Hun sier TV 2 er villige til å forhandle gjennom julehøytiden.
– Men da kan ikke Telenor fortsette med tilbud som i realiteten er betydelig lavere pris enn det alle andre betaler for TV 2s kanaler, sier Willand.
– Lei oss
Også Telenor sier de er lei for situasjonen overfor kundene.
– Tross omfattende forhandlinger har ikke Telenor og TV 2 blitt enige om en ny avtale, og vi står fortsatt uten rettigheter til å vise TV 2s kanaler og innhold. Vi er svært lei oss for at denne situasjonen går ut over kundene våre. Nå er det mange som begynner å bli utålmodige, og det forstår vi godt, sier informasjonssjef Amalie Knudsen i en e-post til NTB.
De er imidlertid helt uenige med TV 2 i at tilbudene de har kommet med er urimelige.
Villige til å betale mer enn før
– Telenor er villig til å betale betydelig mer til TV 2 enn tidligere for en langsiktig avtale som gir merverdi til kundene og støtter opp om TV 2s økte innholdskostnader. TV 2 har ikke akseptert våre tilbud, selv om disse er på opp til totalt 70 prosent mer enn det vi har betalt TV 2 tidligere, sier Knudsen.
Hun sier også Telenor er villige til å fortsette dialogen.
– For å komme i mål til jul har vi gitt TV 2 et nytt tilbud som tilsvarer en kraftig økt investering på dagens innhold. Vi i Telenor er innstilt på å fortsette dialogen med TV 2.