Bygdenedleggelsen

Av
DEL

Leserbrev
Hva ønsker dagens Regjering egentlig med våre bygder og menneskene som prøver så godt de kan å overleve i bygdene? Som mange andre mennesker er jeg avhengig av et arbeid, og i mitt tilfelle betyr det langpendling, med bruk av offentlig transport. Nei vent, å bruke offentlig transport avhenger at den stopper der folk bor, og ikke på oppsamlingspunkter hist og pist. Ekspressbusser som tar oss til landets hovedflyplass ønsker ikke å ta med folk fra der folk bor. Snakk om å være miljøvennlig.

Vel, da får man ta bilen fatt og bidra til mer utslipp. Og vent nå, et visst regjeringsparti uttalte i valgkampen for noen år tilbake, at landets bommer skulle bort. Nåvel, vi har jo sett hvordan det gikk. For meg som pendler, og tilbringer mange kilometer på vegen, begynner dette for å alvorlig å bli kostbart. Ikke bare med boutgifter, men og en drivstoffpriser som bare høyner og høyner. Når jeg først har kommet meg på jobb, må jeg pinadø begynne å skatte av utgiftene jeg har hatt. Jeg må endog skatte av kost og losji, skal visst ikke lønne seg å pendle mer.

For meg som pendler, og tilbringer mange kilometer på vegen, begynner dette for å alvorlig å bli kostbart

Tilbake i bygda mi i min friperiode ønsker jeg å bruke skogen til rekreasjon og forlystelse, levere unger på skolebuss, og være tilstede. Dessverre har Regjeringen gjort bygda mi til et reservat for rovdyra, og de betyr visst mer enn mennesker. Vi har tre ganger måtte reise til Oslo for å minne Regjeringen på at det faktisk er Stortinget som bestemmer, men det skjønner visst ikke denne Regjeringen. Nei, det er vel bedre å heller la utenlandske arbeidstakere med atskillig dårligere vilkår overta mitt yrke, for med den snikinnføringen mot EU gjennom EØS dagens Regjering følger, er det ikke lenge til norske anleggsarbeider er en saga blott....
 

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags