Storstilt dugnad - bygger om fire Circle K-stasjoner i Hedmark

HAMARGJENGEN. Trine Thomassen, Kristin Guldas, Stian, Grethe, Christian Granly og Kari Wang Olsen står klar til å brette opp ermene hos Circle K Vangsveien. (Foto: Circle K)

HAMARGJENGEN. Trine Thomassen, Kristin Guldas, Stian, Grethe, Christian Granly og Kari Wang Olsen står klar til å brette opp ermene hos Circle K Vangsveien. (Foto: Circle K)

Artikkelen er over 1 år gammel

Samtlige ansatte ved Circle K Norges servicekontor i Oslo blir denne uken utplassert på stasjoner over hele landet for å hjelpe til med en storstilt ombyggingsdugnad. I Hedmark kommer dugnadsgjengen til stasjoner i Kongsvinger, Furnes, Hamar og Elverum.

DEL

Denne tirsdagen og onsdagen står Circle K Norges kontorer i Oslo og resten av landet tomme.

De som befolker dem til daglig – alt fra regnskapsførere, markedsførere og HR-medarbeidere til salgssjefer, drivstoffeksperter og økonomidirektører – blir i stedet å finne på én av 52 utvalgte Circle K-stasjoner fra Grimstad i sør til Karasjok i nord.

Her skal de bli kjent med stasjonsdriften og bistå med oppgradering av butikkene.

– Vi setter alle arbeidsoppgavene ved servicekontoret på vent i to dager, slik at vi sammen kan løfte stasjonene våre opp på et nytt nivå. I tillegg handler dette også om å fremme en kultur av stolthet og samarbeid mellom alle som jobber i kjeden og ute på stasjonene, sier Christoffer Sundby, administrerende direktør i Circle K Norge.

Startskudd i Hedmark

Hele to dugnadslag à 13 Circle K-ansatte sendes til Hedmark denne uken – til Circle K Arkoveien i Kongsvinger, Circle K Vangsveien i Hamar, Circle K E6 Furnes og Circle K Elverum.

Dugnaden blir startskudd for utrullingen av et nytt Circle K-konsept som skal gi mer oversiktlige og attraktive stasjonsbutikker.

Etter at ombyggingen av de 52 første butikkene er fullført, skal medarbeidere fra disse stasjonene ut på en tilsvarende dugnad for å bygge om nabostasjonene i distriktet.

Ved hjelp av dette «pay-it-forward»-prinsippet håper Sundby å raskt få om lag 300 fullservicestasjoner i kjeden oppgradert.

– Butikken er nerven og hjertet

– Denne dugnaden kan gi medarbeiderne ved hovedkontoret til Circle K Norge verdifullt innsyn og eierskap i de fysiske butikkene rundt omkring i landet, sier Marit Andreassen.

Hun er fagansvarlig for linjen Retail Designer ved Treider Fagskoler og har skrevet fagboken «Retail design».

– Det er viktig at organisasjonen forstår den viktige jobben som blir gjort i butikken. Her får de føle nerven og hjertet i virksomheten. Det er jo i butikken slaget står, og derfor bør andre i organisasjonen, for eksempel innkjøpsavdelingen, forstå hvordan butikken virkelig fungerer, sier Andreassen.

Har med smørbrødliste

Medarbeiderne fra servicekontoret deles inn i 27 dugnadsgrupper som hver får ansvar for å bemanne én til to stasjoner. Hver gruppeleder har med seg en smørbrødliste som spesifiserer hva som skal gjøres i løpet av de to dagene.

Blant arbeidsoppgavene er bedre vareplassering, utskifting av reoler, ombygging av kassaområdet og opprettelsen av såkalte tilbudstorg.

– Det skal bli lettere for kundene å orientere seg i butikkene våre. Vi kan ikke ha det slik at kunder opplever å ikke finne varer eller gå glipp av gode tilbud på grunn av for dårlig synlighet. Derfor ser vi fram til å få oppgradert butikklayouten over hele landet, sier Sundby.

Artikkeltags