Nestlé produserte det populære pålegget bestemte seg i 2008 for å legge ned produksjonen. Dette skapte massive protester, og Kavli tok over HaPå-produksjonen i 2009.

– Vi ser hver dag at det er en livskraftig og sterk 65-åring vi har med å gjøre. Den omfattende forbrukeraksjonen som oppsto da pålegget ble nedleggingstruet i 2009, var en avgjørende faktor for at vi overtok pålegget, sier produktsjef Jade Daltveit.

Hun peker også på at relansering av HaPå Ananas og HaPå Sjoko i begrenset opplag har skapt stort engasjement ute blant publikum.



Som en sprek og oppegående 65-åring, så befinner også denne 65-åringen seg på facebook.

– Vi ser merverdien av å opprettholde aktiv dialog med våre trofaste kunder, sier Daltveit.

Hun lover at 65 års-dagen ikke vil sette en stopper for utviklingen av produktet.

– Vi har store planer for HaPå i framtiden, lover Daltveit.