Jakter unikt servicemenneske

Thomas Mølstad hos Hamarregionen Reiseliv vil ha hjelp til å finne Hedmarkens beste på service.

Thomas Mølstad hos Hamarregionen Reiseliv vil ha hjelp til å finne Hedmarkens beste på service. Foto:

Av
Artikkelen er over 5 år gammel

Jakten på et menneske på Hedmarken som yter en service som man virkelig husker er i gang.

DEL

– Hjelp oss å finne fram til serviceheltene. Hvem på Hedmarken yter service som utmerker seg? undrer Thomas Mølstad hos Hamarregionen Reiseliv.

På turné

Verdens største interesseorganisasjon for reiselivet, HSMAI, har en nasjonal kampanje kalt «Fans of good service». De har lagt ut på en Norgesturné og kommer til Hamar 13. august. I Hamar skal de kåre en servicevinner som har mulighet til å vinne landsfinalen i «Norges Servicehelter» uka etter.

Den forhåpentligvis intetanende lokale vinneren skal oppsøkes og overraskes mens HSMAI er på besøk i Hamar.

– Vi trenger hjelp fra folk på Hedmarken til å nominere lokale servicehelter. Det skal ikke være en bedrift men et enkeltmenneske som virkelig peker seg ut når det gjelder god service, sier Mølstad.

– Vi jakter på en som gir det lille ekstra, en som tar imot med åpne armer og en som yter en service som folk forteller videre om. En som virkelig gir godfølelsen etter et besøk.

– Gode historier

Ifølge HSMAI er hensikten med prosjektet å få økt fokus på service som konkurransemiddel for økt attraksjonskraft, mer fornøyde kunder og styrket lønnsomhet. Samt å øke stoltheten blant ansatte og endre holdninger.

– Noe av det vi liker best å gjøre, er å fokusere på de gode historiene. Vi håper at hele landet vil engasjere seg i dette, slik at vi kan lage den «offisielle listen» over suveren service, sier Ingunn Hofseth, administrerende direktør i HSMAI og juryleder for sommerens store servicekonkurranse.

Artikkeltags