Gå til sidens hovedinnhold

Millionsatsing for å gjøre Budor bedre kjent

Den private bedriften Budor Hytteutleie investerer nær én million kroner for å vise fram Budor til norske og utenlandske turister.

Budor Hytteutleie har signert en markedsavtale med Norges største reiselivsmagasin, Vagabond Reiselyst. Avtalen har en verdi i underkant av én million og vil gi Budor bred eksponering de neste 12 månedene. Det melder selskapet i en pressemelding, samme dag som den første snøen legger seg i Løtenfjellet.

Avtalen omfatter annonsering i magasinet og på de digitale flatene til Vagabond Reiselyst.

Magasinet har et stort nettverk og en kontaktflate som skal bidra til at Budor blir bedre kjent som en helårsdestinasjon, også for de internasjonale turistene. Målet er at flere millioner potensielle gjester skal vite om Budor og forhåpentligvis sette destinasjonen på sin ferieplan.

– Avtalen er den største investeringen vi har gjort og en milepæl i vår satsing på Budor, sier daglig leder Tormod Tvinnereim.

– Selv om avtalen i første omgang strekker seg over det neste året, så har vi en gjensidig intensjon om å arbeide langsiktig sammen om markedsføringen av Budor. I inneværende år selger vi cirka 6.000 gjestedøgn, og vi håper å kunne doble dette i løpet av to år.

Reiselivssjef Kari Uglem i Hamarregionen Reiseliv sier om satsingen at det er spennende og «helt i tiden».

– Budor som destinasjon er meget spennende i seg selv, med de kvalitetene som morgendagens reisende etterspør. Denne avtalen gjør at kvalitetene til Budor nå vil nå ut til et mye større marked.

Les også

Heidi og Tormod fikk en kanonstart før alt snudde: – Vi har to historier å fortelle; før og etter korona

Kommentarer til denne saken