Dette sexleketøyet kjøper hyttefolket på Sjusjøen mest av

Når nordmenn drar til sine feriesteder får de ofte litt ekstra tid til hverandre, sier Mathilde Mackowski i Sinful.no. Illustrasjon.

Når nordmenn drar til sine feriesteder får de ofte litt ekstra tid til hverandre, sier Mathilde Mackowski i Sinful.no. Illustrasjon.

Artikkelen er over 4 år gammel

Når hyttefolk på Sjusjøen kjøper sexleketøy, er det ett spesielt produkt som skiller seg ut.

DEL

(Ringsaker Blad) – Det er en tydelig tendens at det blir solgt vesentlig mer sexleketøy i de populære ferieområdene enn hva det blir i resten av landet. Noen ferieområder har en økning i etterspørsel av sexleketøy på så mye som 51 prosent i løpet av sommerferieukene, sier stifter og medeier av Sinful.no, Mathilde Mackowski.

Se sexkartet her.

Mange single damer på Sjusjøen?

På Sjusjøen ser det ut til at det er særlig kvinnene som blir skjemt bort i løpet av sommerferien.  Det er nemlig klitorisstimulatoren Womanizer Pro W500, som blir desidert mest bestilt for litt ekstra hyttekos. Salget har økt med 27 prosent.

– Hva som er grunnen til at akkurat det produktet skiller seg veldig ut her sammenlignet med resten av landet er det vanskelig å svare på. Kanskje er det mange single damer på Sjusjøen, men leketøyet kan også brukes av par. Det har orgasmegaranti, sier markedskonsulent Ine Martinsen.

Mer tid til hverandre

Når nordmennene trår ut av en travel hverdag og tar seg en velfortjent sommerferie, øker salget av sexleketøy markant. Mackowski har en forklaring på hvorfor nordmennene er ekstra ville etter sexleketøy når de er i feriemodus.

– Når nordmenn drar til sine feriesteder får de ofte litt ekstra tid til hverandre. Da skal man ikke tenke på kjedelige plikter, viktige deadlines eller barn som må kjøres og hentes. Vi har derimot lyst til å nyte og skjemme hverandre bort mer enn vi pleier. Det helt klart noe vi ser gjennom våre data, for det er nettopp sexleketøy til par som vi har sendt mest av sted med posten.

Jevn økning

Salget av sexleketøy gjorde et kraftig hopp etter at bøkene og filmene fra "50 Shades Of Grey" kom.

– Det har nok blitt mer akseptert og normalt blant folk. Salget øker jevnt, og det tror vi kommer til å fortsette, sier Martinsen.

Artikkeltags