Fitness-film ble YouTube-hit

Jeanette Elstad er en av Norges fremste bikini fitnessutøvere.

Jeanette Elstad er en av Norges fremste bikini fitnessutøvere. Foto:

Av
Artikkelen er over 5 år gammel

KONGSVINGER: En kvart million mennesker har sett Kongsvinger-mannens film på YouTube. Se nederst i saken.

DEL

– Jeg kjedet meg og hadde lyst til å lage noe som ikke kostet penger, men som var kreativt og morsomt, sier Robert Rønning.

Han tok kontakt med sin venninne Jeanette Elstad, som er en av Norges fremste bikini fitnessutøvere.

SE FILMEN NEDERST I SAKEN

Resultatet ble en film på litt over fire minutter om en dag i livet til Elstad, som viser hverdagen og forberedelsene til World Women's Championships i Kiev.

– Jeanette er en meget flott jente. Jeg ønsket å vise hennes hverdag og hvor hardt det er å være fitness-utøver. De står virkelig på for resultatene og ingenting kommer gratis, sier Rønning, som selv er bitt av treningsbasillen.

Sammen med en fotograf og en lysmann brukte Rønning én dag på opptakene, som er gjort hos Haralds gym og hjemme på kjøkkenet til hovedrolleinnehaveren.

Uventet suksess

– Da jeg laget filmen var planen bare at Jeanette skulle få en kopi av den. I prosessen så jeg at den hadde potensial, og bestemte at vi skulle gjøre det skikkelig, sier Rønning.

Omtale av filmen i Finland var det som virkelig satte fart på visningene etter at filmen ble publisert på YouTube.

– En finsk nettavis skrev en artikkel om at norske treningsvideoer er i vinden, og på bare et døgn gikk filmen min fra 50.000 til 200.000 visninger. Det var en uventet respons, sier han.

I skrivende stund har Rønnings film passert 250.000 visninger på YouTube.

Lærerikt

Filmskaperen har seks kortfilmer på samvittigheten. Alle mørke og dystre filmer.

– Er det gladfilm du skal lage framover nå?

– He he. Jeg har hele tiden hatt lyst til å vise andre sider av meg selv, men dette er ingen ny trend fra min side, lover filmskaperen.

Han forteller at det har vært lærerikt å prøve andre ting, som denne motivasjonsfilmen og et par reklamefilmer.

– Det er film som er det viktige for meg, og dette var kun for moro skyld.

– Litt rart er det jo at det mest useriøse jeg hittil har gjort, er det som blir mest populært. Det er ingen tvil om at kropp selger, fastslår Robert Rønning.

 

Artikkeltags